Monday, July 1, 2013
ေဂါတမ ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရား
(၃) ေဂါတမ ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရား
(၃) ေဂါတမ ဗုဒၶ ျမတ္စြာဘုရား
အခ်ိန္ကာလ ဤ၍ဤမွ်ဟု ေရတြက္ျခင္းမွာ မတတ္ႏိုင္ေသာမဟာကပ္ကမာၻေပါင္း အသေခ်ၤယ်တို႔အနက္မွ ခုႏွစ္ခုေသာ အသေခ်ၤအတြင္း၌ ပြင့္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ျဗဟၼာေဒဝ အစရွိသည့္ တစ္သိန္းရွစ္ေသာင္းငါးေထာင္ (၁၈၅,၀၀၀) ကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔ကို ေဂါတမ ဗုဒၶဘုရားေလာင္းလ်ာသည္ ဖူးျမင္ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရေလသည္။ ထိုဘုရားရွင္တို႔၏ ဓမၼေဒသနာကို ၾကားနာရေလလွ်င္ ဘုရားျဖစ္လိုေသာ စိတ္ဆႏၵ ျဖစ္ေပၚလာ၍ ပါရမီ ၁၀ ပါး၊ ပရိစၥာဂ ငါးပါးတို႔ကို တစ္စတစ္စ ျဖည့္ဆည္းေတာ္မူေလသည္။
ေနာက္တစ္ဖန္ ကိုးအသေခ်ၤေသာ ကာလအတြင္းပြင့္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ေပါရဏသက် ေဂါတမ အစရွိသည့္ သုံးသိန္းရွစ္ေသာင္း ခုႏွစ္ေထာင္ကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔ႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳရျပန္သည္။ ထိုဘုရားရွင္တို႔ကို ပစၥည္းေလးပါးတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္မူကို ျပဳလုပ္ရ၍ တရားေတာ္ကို နာရသျဖင့္ ေနာင္ေသာအခါ ငါသည္လည္း လူတြင္ထင္ရွား ဘုရားစင္စင္ ျဖစ္ပါေစေၾကာင္းကို ဆုေတာင္းပတၳနာ ျပဳေတာ္မူေလ၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ပါရမီ ဆယ္ပါး၊ ပရိစၥာဂ ငါးပါးတို႔ကို အၿမဲႀကိဳးစား အားထုတ္ေလ၍ ပါရမီအေဆာက္အအုံရင့္မာလာေသာအခါ ဤကမာၻမွ စ၍ျပန္ေရတြက္ေသာ္ ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမာၻတစ္သိန္းထက္၌ သုေမဓာ ရွင့္ရေသ့ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူသည္။
ထို ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ ကမာၻတစ္သိန္းထက္တြင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးေသာ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူေသာ ဘုရားရွင္တို႔အနက္ ဒီပကၤရာ ဘုရားလက္ထက္တြင္ နီယတဗ်ာဒိတ္ကို ခံယူရရွိေလသည္။
ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္သည္ ဒီပကၤရာျမတ္စြာဘုရားမွစ၍ ကႆပျမတ္စြာဘုရားတုိင္ေအာင္ ၂၄ ဆူေသာ ဘုရားရွင္တို႔ထံတြင္ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ခံယူခဲ့သည္။ ဗ်ာဒိတ္ခံယူသည့္ဘဝတို႔မွာ
ရေသ့အျဖစ္ (၅) ဘဝ
ရဟန္းအျဖစ္ (၉) ဘဝ
လူအျဖစ္ (၅) ဘဝ
နဂါးအျဖစ္ (၂) ဘဝ
အျဖစ္တစ္မ်ိဳးစီျဖင့္ (၃) ဘဝ
ပါရမီ ၁၀ ပါး
ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ ရၿပီးလွ်င္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရန္ ဆယ္တန္ေသာ ပါရမီတို႔ကို သုေမဓာ ရေသ့ဘဝမွ စ၍ ျဖည့္က်င့္ေလေတာ့၏။ ထို ပါရမီမ်ားမွာ…
၁) ဒါန ပါရမီ = စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းလႉဒါန္းျခင္း၊
ဤပါရမီ ၁၀ပါးကို ကိုယ္လက္အဂၤါ စြန္႔ရသည္အထိ ျဖည့္က်င့္ေသာအခါ ဥပပါရမီ ဆယ္ပါး ဟုေခၚသည္။ အသက္ကို စြန္႔ရသည္အထိ ျဖည့္က်င့္ေသာအခါ ပရမတၳပါရမီဆယ္ပါး ဟု ေခၚသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပါရမီဆယ္ပါး၊ ဥပ ပါရမီဆယ္ပါး၊ ပရမတၳ ပါရမီဆယ္ပါး၊ အျပားအားျဖင့္ သုံးဆယ္ရွိ၏။ ပါရမီဆယ္ပါး အျပားသုံးဆယ္ဟု အမ်ားသိၾက၏။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ေဗာဓိသမာၻရအေပါင္းကို ျဖည့္ဆည္းၾကေတာ္မူခဲ့ရာ ယခုဘဒၵကမာၻထက္တြင္ မဟာသမၼတမင္း၊ သုဒႆနဝရမႏၶာတ္မင္း၊ မာဃေဒဝမင္း၊ ေနမိမင္း၊ ေတမိမင္း၊ သိဝိရာဇ္မင္း၊ စႏၵကုမာရ၊ မဟာေဂါဝိႏၵ။ အကိျဗာဟၼဏ၊ သခၤျဗဟၼဏ၊ ဓနဥၥယ၊ သသရာဇာ ဟတၱိနာဂ၊ ဘူရိဒတၳ၊ စေမၸယ်၊ စူဠေဗာဓိ၊ မဟႎလ၊ ရုရုမိဂ၊ မာတဂၤ၊ ဂမၼာစမၼ၊ ဇယဒိသ၊ သခၤပါသ၊ ယုဝဥၥယ၊ ေသာမနႆ အေယာဃရ၊ ေသာဏဒႏၱ၊ ကပိရာဇ၊ သႏၶယုတ၊ ဝ႗ေပါတက၊ မစၦဇ၊ ကဏွာဒီပါယန၊ မဟာသုဘေသာမ၊ သုဝဏၰသာမ၊ ဧကရာဇာ၊ မဟာေလာမဟံသ တစ္ႀကိမ္စီအားျဖင့္ သုံးဆယ့္ငါးႀကိမ္ ျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေသာ္ ရင့္မာသျဖင့္ ဘုရားမျဖစ္မီ ေနာက္ဆုံးလူ႔ဘဝျဖစ္ေသာ ေဝႆႏၱရာမင္း၏ အျဖစ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူေလသည္။
ေဝႆႏၱရာမင္းအျဖစ္မွ စုေတေလေသာ္ တုသီတာနတ္ျပည္၌ ေသတေကတုအမည္ရွိေသာ နတ္မင္းျဖစ္၍ နတ္တို႔၏ အေရအတြက္အားျဖင့္ အႏွစ္ေလးေထာင္၊ လူတို႔၏အေရအတြက္အားျဖင့္ သက္တမ္းႏွစ္ ငါးဆယ့္ခုႏွစ္ကုေဋ၊ ေျခာက္သန္းေစ့ေအာင္ စည္းစိမ္ခံစား၍ေနေလသည္။
ဤသို႔နတ္စည္းစိမ္ခံစားေနစဥ္ စုေတခ်ိန္နီး၍ နိမိတ္ (၅)ပါး ထင္လတ္၍ လူ႕ျပည္တြင္အႏွစ္တစ္ေထာင္ခန္႔ကပင္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူမည္ဟု အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ဗုဒၶေကာလာဟလ ျဖစ္လ်က္ရွိေနေလရာ စၾကာဝဠာတစ္ေသာင္းအတြင္းရွိ သိၾကား နတ္ ျဗဟၼာအေပါင္းတို႔က ေလ့လာ႐ႈေမွ်ာ္ၾကေလေသာ္ အေလာင္းေတာ္ ေသတေကတုနတ္သားကို ေတြ႔ျမင္ၾကသည္။ အေလာင္းေတာ္နတ္သားထံခ်ဥ္းကပ္၍ လူ႔ျပည္သို႔ဆင္းသက္ကာ ဘုရားျဖစ္ရန္အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေတာင္းပန္တိုက္တြန္း ေျပာဆုိၾကေလသည္။
အေလာင္းေတာ္ ေသတေကတ နတ္သားကလည္း ၾကည့္ျခင္း ၅ ပါး ျဖစ္ေသာ…
၁) ကာလ – ဘုရားျဖစ္ထိုက္ေသာကာလ ဟုတ္မဟုတ္
လူတို႔၏ သက္တမ္းသည္ အသေခ်ၤယ်မွ ဆယ္ႏွစ္တိုင္ေအာင္ တျဖည္းျဖည္း ယုတ္ေလ်ာ့သြား၏။ ထိုဆယ္ႏွစ္မွတစ္ဖန္ အသေခ်ၤယ်တိုင္ေအာင္ တျဖည္းျဖည္းတက္လာ၏။ ထို ဆုတ္ကပ္ တက္ကပ္ တစ္ခုကို အႏၱရကပ္ဟုေခၚသည္။ အသေခ်ၤယ်မွ တစ္သိန္းၾကား ကာလအတြင္းျဖစ္ေသာ လူတို႔၏သက္တမ္းသည္ အလြန္ရွည္ၾကာလြန္းသျဖင့္ ထိုေခတ္တြင္ လူတို႔၏ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏတည္း သုံးပါးႏွင့္စပ္ေသာ တရားစကားကို ေဟာၾကားေသာ္လည္း မယုံၾကည္ၾက၊ ထိုကာလမ်ိဳးသည္ကား ျမတ္စြာဘုရားတို႔ပြင့္သည့္ကာလမ်ိဳးမဟုတ္ေခ်။ လူတို႔၏ အႏွစ္တစ္ရာကာလ၏ ေအာက္တြင္လည္း သတၱဝါတို႔ ကိေလသာျပန္႔ေျပာ၍ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတရား အားႀကီးသျဖင့္ ေဟာၾကားဆုံးမေသာ တရားတို႔ကို မလိုက္နာ၊ မက်င့္ၾကံလိုၾကေခ်။ ထိုကာလအတြင္းလည္း ဘုရားမပြင့္ၾကေပ။
တစ္သိန္းမွ တစ္ရာသက္တမ္းရွိေသာကာလတြင္သာ ဘုရားတို႔ပြင့္ၿမဲျဖစ္သည္။ ယခုလူတို႔၏သက္တမ္းသည္ တစ္ရာသက္တမ္းျဖစ္၍ သင့္ေတာ္ေသာအခ်ိန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ေလသည္။
ျမင္းမိုရ္ေတာင္၏ လက္ယာ၌ရွိေသာ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းသည္သာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔ပြင့္ရာ ကၽြန္းျဖစ္သျဖင့္ ထိုကၽြန္း၌ပင္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရန္ ျဖစ္သည္။
ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္း၌လည္း မဇၥ်ိမေဒသသည္သာလွ်င္ ဘုရားတကာတို႔ပြင့္ရာအရပ္ျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးေလးပါးတို႔တြင္ သာကီဝင္မင္းမ်ိဳး တို႔သည္သာ ျမင့္ျမတ္ေသာအမ်ိဳးျဖစ္၍ မင္းမ်ိဳးတို႔တြင္လည္း သကၠတိုင္း ကပိလဝတ္ျပည္ကို အစုိးရေသာ သုေဒၶါဒန မင္းႀကီးသည္ မဟာသမၼတမင္းမွစ၍ သုံးသိန္း သုံးေသာင္းေလးေထာင့္ငါးရာ ေျခာက္ဆယ္ခုႏွစ္ပါးေသာ (၃၃၄,၅၆၇) ဥကၠာဝံသ၊ မဟာဝံသ၊ အသမိၻန၊ ခတၳိယအစစ္ျဖစ္သည္။ ထိုမင္း၏ မိဖုရားျဖစ္ေသာ သီရိမဟာမာယာသည္လည္း အယုတ္တရားမွကင္းလ်က္ ငါးပါးသီလတရားရွိသျဖင့္ အမိျဖစ္ထိုုက္သူ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသတေကယတု နတ္သားသည္ နႏၵဝန္ဥယ်ာဥ္သို႔ ဝင္ၿပီးစုေတကာ မိဖုရား သီရိမဟာမာယာ၏ ဝမ္းတိုက္၌ ပဋိသေႏၶစြဲ၍ တည္ေလသည္။
မဟာေဆြေတာ္စဥ္သည္ကား ကပိလဝတ္ျပည့္ရွင္ ဇယေသန မင္းႀကီး၏သား သီဟ ဟႏုမင္းႏွင့္ ေဒဝဒဟ ျပည့္ရွင္ ၾသကၠာကရာဇ္မင္း၏ သမီး ဘဒၵကဥၥနာတို႔ကို စုံဖက္ရာမွ သားေတာ္ သုေဒၶါဒနမင္းႀကီးကို ဖြားျမင္သည္။ ကပိလဝတ္ထီးနန္းကို သီရိမဟာမာယာေဒဝီတို႔ စုံဖက္ရာတြင္ သားေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားကို ဖြားျမင္သည္။
အေလာင္းေတာ္ ေသတေကတု နတ္သားသည္ စုေတ၍ မယ္ေတာ္မာယာ၏ ဝမ္းတိုက္၌ ပဋိသေႏၶ တည္ေသာေန႔ သည္ကား မဟာသကၠရာဇ္ ၆၇ ခု၊ ဝါဆိုလျပည့္- ၾကာသပေတးေန႔ ျဖစ္၍ ဖြားျမင္ေတာ္မူေသာေန႔ သည္ကား မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ ေသာၾကာေန႔ ျဖစ္သည္။ (ခရစ္ေတာ္ မေပၚမီ သကၠရာဇ္ ၅၆၇-ခုႏွစ္ ျဖစ္သည္။) မဟာသကၠရာဇ္သည္ကား သိဒၶတၳမင္းသား၏ ဘိုးေတာ္ (သီရိမဟာမာယာ၏ ခမည္းေတာ္) အဥၥနမင္းႀကီးႏွင့္ ေဒဝီလရေသ့တို႔တုိင္ပင္၍ ၿဖိဳးခြင္းလိုက္ေသာ သကၠရာဇ္ ၆၄၅ ခုမွ ၂-ခုကို အၾကြင္းထား၍ တိုးတက္လာေသာ သကၠရာဇ္ ျဖစ္သည္။
ဥတၱရာသဠ္နကၡတ္ႏွင့္စန္းယွဥ္ခိုက္္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ပဋိသေႏၶယူခ်ိန္ မယ္ေတာ္မာယာသည္လည္း အိမ္မက္ျမင္မက္သည္။ စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းႀကီး ေလးေယာက္တို႔သည္ မယ္ေတာ္မာယာ၏ အိပ္ရာသလြန္ကို ဟိမဝႏာၱသို႔ ယူေဆာင္လ်က္ ေဆးဒါန္း၊ ျမင္းသီလာ ေက်ာက္ဖ်ာအျပင္ အင္ၾကင္းပင္ႀကီး၏ ေအာက္၌ခ်ထားရာ နတ္မိဖုရား ေလးေယာက္တို႔က ေရမိုးခ်ိဳးကာ ပန္းနံ႔သာတို႔ျဖင့္ ဆင္ယင္လ်က္ ေငြေတာင္ထိပ္၌ရွိေသာ ေရႊဗိမၼာန္သို႔ ေဆာင္၍ အိပ္ေစ၏။ ထိုအခါ ေငြသားကဲ့သို႔ ျဖဴစင္ေသာ ဆင္ေျပာင္ရတနာသည္ ေျမာက္အရပ္မွ လာလတ္၍ မယ္ေတာ္မာယာ၏ လက္ယာနံပါးမွ လွစ္၍ဝင္သည္ကို အိမ္မက္ေလသည္။ ၃၂ ပါးေသာ ပုဗၺနိမိတ္တို႔သည္လည္း ထင္ကုန္လ်က္ စၾကဝဠာတိုက္တစ္ေထာင္အတြင္း၌ ေျမတုန္လႈပ္ေလသည္။
ပဋိသေႏၶ ယူၿပီးေနာက္ ဆယ္လေစ့ေသာအခါ မယ္ေတာ္မဟာမာယာသည္ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ မယ္ေတာ္ႏွင့္ ခမည္းေတာ္တို႔၏ ေနရာျဖစ္ေသာ ေဒဝဒဟျပည္သို႔ သြားလိုေသာ စိတ္ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာသည္။ သုေဒၶါဒန မင္းႀကီးထံ ေလွ်ာက္ၾကား၍ သြားခြင့္ျပဳေသာအခါ စစ္အဂၤါေလးပါး ဝန္းရံလ်က္ ေရႊထမ္းစင္ကို စီးကာ ထြက္ခြာလာသည္။
ကပိလဝတ္ျပည္ႏွင့္ ေဒဝဒဟျပည္အၾကားရွိ လုမၺိနီ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ဝင္ေရာက္ကစားလိုသျဖင့္ ေရႊထမ္းစင္မွ ဆင္းကာ အင္ၾကင္းပင္ေအာက္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။ ထိုေနရာ၌္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ အင္ၾကင္းကိုင္းကို လွမ္းကိုင္ေနစဥ္မွာပင္ ကမၼဇေလ လႈပ္ရွား၍ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ ေသာၾကာေန႔ သိဟ္လဂ္, ၿဗိစာၦစန္း, ဝိသာခါနကၡတ္စန္းႏွင့္ယွဥ္ခိုက္ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳမင္းသားကို ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္။ ထိုခဏ၌ပင္ ေျမႀကီး တုန္လႈပ္လ်က္ အံ့ဖြယ္သရဲ အတိတ္နမိတ္တို႔ ထင္ကုန္သည္။
ျမတ္စြာဘုရားဖြားျမင္သည့္ေန႔တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ဖြားဖက္ေတာ္ (ရ) မ်ိဳးရွိသည္။
ဖြားျမင္ၿပီးလွ်င္ၿပီးခ်င္း ဘုရားေလာင္းကေလးသည္ အေရွ႔အရပ္သို႔မ်က္ႏွာမူကာရပ္ၿပီးေနာက္ ေျမာက္အရပ္ဘက္သို႔ လွည့္ေတာ္မူလ်က္ ခုႏွစ္ဖဝါးသြား၍ ေျခစုံရပ္တန္႔ၿပီးေသာ္ အေဂၢါဟမသိၼ ေလာကႆ = “ငါသည္ ေလာႀကီးတြင္ အျမတ္ဆုံးပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏” စသည္ျဖင့္ ရဲရင့္စြာ ႀကဳံးဝါးေတာ္မူေလသည္။
ထို႔ေနာက္ ေဒဝဒဟ ႏွင့္ ကပၸိလဝတ္ ျပည္သူျပည္သားတို႔သည္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကေလးကို့ မယ္ေတာ္ႏွင့္အတူ ကပၸိလဝတ္ ျပည္သို႔ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္ၾကေလ၏။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ကပိၸလဝတ္ျပည္သုိ႔ေရာက္ေသာေန႔မွာပင္ သုေဒၶါဒနမင္းႀကီး ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ကာဠေဒဝီလရေသ့သည္ နတ္တို႔ထံမွ ဘုရားေလာင္းဖြားျမင္ေၾကာင္း သတင္းၾကားရ၍ နန္းေတာ္သို႔ ၾကြလာၿပီးလွ်င္ သားေတာ္ေလးကို ၾကည့္႐ႈလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားေလ၏။ သုေဒၶါဒနမင္းႀကီးသည္ သားေတာ္ေလးကို ေပြ႕ခ်ီ၍ ရေသ့ႀကီးအား ႐ွိခိုးေစရန္ ရေသ့ႀကီးထံသို႔ ေ႐ွး႐ႈေဆာင္ထားစဥ္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္၏ ေျခအစုံသည္ေျမာက္တက္၍ ရေသ့ႀကီး၏ေခါင္းထက္၌ တည္ေနေလ၏။ ဘုရားအေလာင္း၏ ေနာက္ဆုံးဘဝ၌ ဘုရားေလာင္းက ႐ွိခိုးထိုက္သူ တစ္စုံ တစ္ေယာက္မွ် မရွိေခ်။ အကယ္၌ ဤအခ်က္ကိုမသိေသာသူတို႔က ဘုရားေလာင္း၏ ဦးေခါင္းေတာ္ကို ရေသ့ႀကီး၏ ေျခရင္းမွာထားလွ်င္ ရေသ့ႀကီးဦးေခါင္းသည္ ခုႏွစ္စိတ္ ကြဲေလရာ၏။ ရေသ့ႀကီးကမူ ခ်က္ခ်င္းပင္ ေနရာမွထ၍ လက္အုပ္ခ်ီလ်က္ ေနေလ၏။ သုေဒၶါဒန ဘုရင္ႀကီးသည္ ထူးျခားဆန္ၾကယ္ အံ႔ဖြယ္ေသာ ထိုအခ်င္းအရာကို ျမင္၍ မိမိ၏သား ဘုရားေလာင္းကေလးကို ႐ွိခိုးေလ၏။
ကာဠေဒဝီလ ရေသ့ႀကီးသည္ သမာပတ္ ရွစ္ပါးကို ရ႐ွိေနေသာေၾကာင့္ အတိတ္ကမၺာေလးဆယ္၊ အနာဂတ္္ကမၺာေလးဆယ္္ကို ဆင္ျခင္သိျမင္ႏိုင္ေသာ တန္ခိုး႐ွိသူျဖစ္၏။ ဘုရားေလာင္းကေလး၏ အဂၤါလကၡဏာကို ၾကည့္႐ႈ႕ေသာအခါ မုခ်ဧကန္ ဘုရားျဖစ္မည့္သူဟု သိ၍ “ဤကေလးကာ အ့ံၾသဖြယ္ရာ ေယာက်္ားျမတ္ေပတကား” ဟု ဆင္ျခင္မိသျဖင့္ ၿပံဳးေတာ္မူသည္။ ထို႔ေနာက္ မိမိသည္ ဤကေလးဘုရားျဖစ္ေသာအခါ ဘုရားကို ဖူေျမာ္ခြင့္ရပါမည္ေလာဟု တန္ခိုးျဖင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေလ၏။ ထိုအခါ ဤကေလး ဘုရားမျဖစ္မီပင္ မိမိကြယ္လြန္ၿပီးလွ်င္ အ႐ူပဘုံ၍ အ႐ူပျဗဟၼာျဖစ္ရမည္ကို ျမင္သျဖင့္ ဘုရားကို မဖူးျမင္ရဘဲ အဆုံး႐ႈံးႀကီး ဆုံး႐ႈံးရေတာ့မည္ဟု သိရ၍ ငိုေကၽြးေလ၏။
ထိုအခါ မင္းႀကီးႏွင့္တကြ နန္းတြင္းသူ နန္းတြင္းသားတို႔သည္ ရေသ့ႀကီး ၿပဳံရယ္ျခင္း၊ ငိုျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ေမးၾက၍ ရေသ့ႀကီးက ျဖစ္ပ်က္ပုံ အေၾကာင္းစုံကို ႐ွင္းလင္းေျပာျပလိုက္၏။
ဖြားျမင္ၿပီး ၅-ရက္ေျမာက္၌ ဘုရားေလာင္းကို သိဒၶတၳ ဟုအမည္ေပးၾက၏။ “အက်ိဳးစီးပြားကုိ ၿပီးစီးေစႏိုင္သူ” ဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ သိဒၶတၳ ကေလး၏ အဂၤါလကၡဏာတို႔ကို ပုဏၰားေတာ္မ်ားကုိ ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးေစရာ ပုဏၰား ရ-ေယာက္က စၾကဝေတးမင္း ေသာ္လည္း ျဖစ္လိမ့္မည္။ ဘုရားေသာ္လည္း ျဖစ္လိမ့္မည္ ဟု ေဟာၾက၏။ အငယ္ဆုံးျဖစ္ေသာ ေကာ႑ညအႏြယ္ ျဖစ္သည့္ သုဒတၳ ပုဏၰားကေလးကမူ မုခ်ဘုရား ျဖစ္မည္ဟု တစ္ခြန္းတည္း အတပ္ ေဟာလိုက္၏။
ဘုရားေလာင္းဖြားျမင္ၿပီးေနာက္ ခုႏွစ္ရက္ ေျမာက္ေသာအခါ မယ္ေတာ္ မဟာမာယာေဒဝီ နတ္႐ြႊာစံေလသည္။ ယင္းသို႔နတ္႐ြာစံၿခင္းမွာ ဘုရားေလာင္းကို ဖြားျမင္ျခင္းေၾကာင့္ နတ္႐ြာစံျခင္းမဟုတ္၊ သက္တမ္းေစ့ျခင္းေၾကာင့္ နတ္႐ြာစံျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဘုရား၏မယ္ေတာ္တို႔၏ ျဖစ္ရာ တုသိတာနတျပည္၏ သႏၵဳသိတ နတ္မင္းျဖစ္ေလသည္။
မိဖုရားႀကီး မဟာမာယာေဒဝီနတ္႐ြာစံေသာအခါ သုေဒၶါဒန မင္းႀကီးသည္ မိဖုရားႀကီး၏ညီမေတာ္ ျဖစ္ေသာ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီကို မိဖုရားႀကီးေျမွာက္လိုက္သည္။ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီသည္ မိမိ၏သားေတာ္ရင္း နႏၵမင္းသားကေလးကို အထိန္းေတာ္မ်ားထံ အပ္ႏွံ၍ မိမိကမူ သိဒၶတၳမင္းသားကေလးကို ကိုယ္တိုင္ပင္ ႏို႔ခ်ိဳတုိက္ေကၽြး ေမြးျမဴျပဳစုေလ၏။
လယ္ထြန္မဂၤလာ
သိဒၶတၱမင္းသားကေလးသည္ မိမိအနီး၌ မည္သူမွ် မရွိေၾကာင္းသိေသာအခါ ထက္ဝယ္ဖြဲ႔ေခြ ထိုင္လုိက္ၿပီးလွ်င္ အာနပါန ပထမစ်ာန္ကို ဝင္စားလ်က္ေန၏။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာမွ အထိန္းေတာ္မ်ား သတိရ၍ျပန္လာၿပး ၾကည့္႐ႈေသာအခါ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကေလး စ်ာန္ဝင္စားေနသည္ကို တအံ့တၾသ ျမင္ၾကရ၍ မင္းႀကီးအားသြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားၾက၏။
သုေဒၶါဒန မင္းႀကီးသည္ သားေတာ္သိဒၶတၳ ေလာကကို ၿငီးေငြ႔ၿပီး ေတာမထြက္ေရး၊ ဘုရားမျဖစ္ေရးအတြက္ နန္းေတာ္တြင္း၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေစရန္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဖန္တီး၍ ေပးထားသည္။
သိဒၶတၳ မင္းသား ၁၆ ႏွစ္အ႐ြယ္ေရာက္ေသာအခါ သာကီမ်ိဳး သာကီႏြယ္ျဖစ္သည့္ သုပၸဗုဒၶဘုရင္၏ သမီးေတာ္ ယေသာ္ဓရာႏွင့္ လက္ထပ္ေပး၏။ သိဒၶတၳသည္ ယေသာဓရာ မင္းသမီးႏွင့္အတူ ထီးနန္းစည္စိမ္ကို ၁၃ ႏွစ္တုိင္တိုင္ ခံစားလ်က္ေန၏။
နမိတ္ေလးပါး
ေတာထြက္ျခင္း
ထိုညေန႔၌ အေႏွာင္အဖြဲ႔ေတြထဲက ႐ုန္းထြက္ကာရဟန္းျပဳေရးကိုသာ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စဥ္းစားရင္း သိဒၶတၳ အိပ္ေပ်ာ္သြား၏။ သန္းေခါင္အခ်ိန္တြင္ တေရးႏိုးလာေသာအခါ၌လည္း ရဟန္းျပဳလိုသည့္စိတ္သည္သာလွ်င္ စိတ္ထဲ၌ ျဖစ္ေပၚေန၏။ ျပန္အိပ္၍ မရေပ၊ အနီးပတ္ဝန္က်င္ကို ၾကည့္မိလိုက္ရာ မိမိကို တူရိယာမ်ားျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ား တ႐ွဴး႐ွဴးတစ္ေခါေခါေဟာက္လ်က္ ကိုး႐ုိကားယား အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကသည္ကို ျမင္ရေသာအခါ သုႆန္ခြင္႐ွိလူေသေကာင္မ်ားကဲ့သို႔ ထင္မွတ္ေတာ္မူကာ ကာမဂုဏ္ကို ၿငီးေငြ႔ကာ “ေၾကာက္စရာ စက္ဆုပ္စရာ ေလာကႀကီးပါကလား” ဟု ပို၍ထိပ္လန္႔သြား၏။
သို႔ျဖင့္ခ်က္ခ်င္း စက္ခန္းေဆာင္မွထြက္၍ ဖြားဖက္ေသာ ဆႏၷကို ေခၚကာညဥ့္သန္းေကာင္ယံ အခ်ိန္၌ပင္ က႑ကျမင္းကို ကုန္းႏွီးတင္ေစၿပီးလွ်င္ ဆႏၷႏွင့္အတူ ျမင္းစီးလ်က္ထြက္ခဲ့၏။ ေတာထြက္ေတာ္မူေသာ ေန႔သည္ကား မဟာသကၠရာဇ္ ၉၇ ခု ဝါဆိုလျပည့္ တနလၤာေန႔ ျဖစ္သည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေတာ္ထြက္ေတာ္မူသည္ကို ဝသဝတၱီနတ္ျပည္မွ မာရ္နတ္မင္းက လာေရာက္တားဆီးေတာ္လည္း လက္မခံပဲ ထြက္ခြာလာရာ တစ္ညခ်င္းပင္ သာကိယ၊ ေကာလိယ၊ မလႅ ဟူေသာ တုိင္းျပည္သုံးခုကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးေနာက္ ယူဇနာသုံးဆယ္ေဝးေသာ အေနာမာ ျမစ္ကမ္းသို႔ေရာက္ေလ၏။
အေနာမာျမစ္ကမ္း၌ ဘုရားေလာင္းသည္ ဆံေတာ္ကို သံလ်က္ျဖင့္ရိတ္ျဖတ္ၿပီးလွ်င္ ဃ႗ိကာရ ျဗဟၼာႀကီး လႉဒါန္းေသာ ပရိကၡရာ ႐ွစ္ပါးကို ခံယူ၍ သကၤန္းကိုဝတ္ကာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရဟန္းအသြင္ကို ယူလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဖြားဖက္ေတာ္ ဆႏၷအမတ္ႏွင့္ က႑ကျမင္းကို ျပန္လႊတ္လိုက္ၿပီးလွ်င္ မလွမ္းမကမ္း႐ွိ အႏုပိယ သရက္ေတာသို႔သြား၍ ထိုသရက္ေတာ္၌ ခုႏွစ္ရက္မွ် ပဗၺဇၨသုခ = ရဟန္းခ်မ္းသာကို ခံစားလ်က္ေန၏။
ထုိ႔ေနာက္ ဘူမိနက္သန္ တရားရမည့္ေနရာမွန္ကို ရွားရင္းခရီးဆက္ခဲ့ရာ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕ အနီးေရာက္လွ်င္ ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ဆြမ္းခံဝင္ၿပီးေနာက္ ပ႑ဝေတာင္ေျခ၌ ဆြမ္းဘုန္းေပးေန၏။ ထူးျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၍ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည့္႐ွင္ ဗိမၺိသာရဘုရင္ လုိက္လာၿပီးလွ်င္ ထီးနန္းကို လႊဲအပ္ေသာအခါ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳက ဘုရားအျဖစ္ရေရးအတြက္ ေတာထြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာျပၿပီးလွ်င္ ျငင္းပယ္လိုက္၏။ ဗိမၺိသာရက ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္လွ်င္ သူထံသို႔ ေ႐ွးဦးစြာႂကြလာဖို႔ ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ႂကြလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံကတိေပးၿပီးလွ်င္ ခရီးဆက္ခဲ့၏။
ဆရာရေသ့ႏွစ္ပါး
ရာမ ရေသ့ႀကီး၏ သားတပည့္ ဥဒက ရေသ့ႀကီးထံ နည္းခံ၍ က်င့္ႀကံျပန္ရာ ဈာန္သမာပတ္ ႐ွစ္ပါးအထိ ခ်က္ခ်င္းရေလ၏။ ဥဒက ရေသ့သည္ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳမင္းသားႏွင့္ ေတြ႔စအခ်ိန္၌ သူကိုယ္တုိင္ ဈာန္သမာပတ္႐ွစ္ပါးကို မရေသးေပ၊ သူ႔ဆရာ ရာမ ရေသ့ႀကီးသင္ၾကားေပးထားသည့္နည္းကိုသာ ဘုရားေလာင္းအား သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္၏။ ထိုနည္းအတိုင္း ဘုရားေလာင္းက်င့္၍ ဈာန္သမာပတ္ ႐ွစ္ပါးကို ရၿပီးမွ ဘုရားေလာင္းကို အားက်၍ သူကိုယ္တိုင္ က်င့္ႀကံေသာအခါ သမာပတ္႐ွစ္ပါးကို ရျခင္းျဖစ္၏။ ဥဒက ရေသ့လည္း ထို႔ထက္ပို၍ မသိသျဖင့္ ဘုရားေလာင္းသည္ ဥဒက ရေသ့ထံမွလည္း ထြက္ခြာခဲ့၏။
သိဒၶတၳသည္ ဥဒက ထံမွ ထြက္ခြာခဲ့၍ ဥ႐ုေဝလ ေတာသို႔ေရာက္လွ်င္ ေတာ၏သာယာပုံ၊ ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္႐ွိပုံကို ႏွစ္သက္သေဘာက်၍ မိမိၾကားဖူး သိဖူးထားေသာ က်င့္နည္းႀကံနည္း ဟူသမွ်ကို ဤေတာ၌ အျပင္းအထန္က်င့္ႀကံအားထုတ္ေတာ့၏။ ကပၸိလဝတ္မွ ေကာ႑ည ေခါင္းေဆာင္ေသာ ရေသ့ငါးပါးသည္လည္း သိဒၶတၳေတာထြက္ရာသို႔ လိုက္လာၾကရာ ဥ႐ုေဝလ၌ သိဒၶတၳကို မီ၍ ဘုရားေလာင္းလြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ အားထုတ္ႏိုင္ရန္ ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ျပဳလ်က္ ေနၾက၏။
သိဒၶတၳသည္ အစာကို တစ္ျဖည္းျဖည္း ေလွ်ာ့၍က်င့္ရာမွ ေနာက္ဆုံးတြင္ အစာျဖတ္၍က်င့္၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အပၸါဏကဈာန္ေခၚသည့္ ထြက္သက္ဝင္သက္ကို ခ်ဳပ္ထိန္းထားေသာအက်င့္ကို က်င့္ရာ ႀကီးမားျပင္ထန္လွေသာ ေဝဒနာကို ခံစားရသျဖင့္ ခံႏိုင္အားမ႐ွိေသာ ခႏၶာကိုယ္သည္ စႀကၤန္ဦး၌ လဲေလေတာ့၏။
အက်င့္မွားကိုစြန္ၿပီ
ဘူမိနက္သန္သို႔
ဘုရားေလာင္းသည္ ျမစ္ကမ္းေပၚသို႔ တက္ၿပီးလွ်င္ ေတာလုံးေဝေအာင္ ပြင့္ေနေသာအင္ၾကင္းေတာသို႔ဝင္ကာ ေန႔သန္စင္လ်က္ ေနေလ၏။ ညေနခ်မ္းေရာက္ေသာအခါ ေနရဥၥျမစ္ကို ျဖတ္၍ အေနာက္ဘက္ကမ္းသို႔ကူးၿပီးလွ်င္ ဂယာသီသႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း႐ွိ ေတာအုပ္အဝင္တြင္ ျမက္ရိတ္ပုဏၰား ေသတၳိယက ျမက္႐ွစ္ဆုပ္ လႉသည္ကို ခံယူၿပီးလွ်င္ အရိပ္ေကာင္းေသာ ေညာင္ဗုဒၶေဟပင္ေအာက္၌ ပင္စည္၏ အေ႐ွ႕ဘက္တြင္ ျဖန္႔ခင္းလုိက္ရာ သက္ေတာင့္သက္သာ ထိုင္စရာ ပလႅင္ကို ရေလ၏၊
ဘုရားေလာင္းသည္ ညေနေစာင္းတြင္ ေညာင္ဗုဒၶေဟပင္၏ ေအာက္၌ခင္းထားအပ္ေသာ ပလႅင္ထက္ဝယ္ ပင္စည္ကို ေက်ာေပးလ်က္ အေ႐ွ႔ဘက္သုိ႔မ်က္ႏွာမူ၍ ထက္ဝယ္ဖြဲ႔ေခြ ထိုင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ “ဘုရားမျဖစ္သမွ် ဤေနရာမွ မထ” ဟု အဓိ႒ာန္ေတာ္မူ၏။ ထိုေန႔သည္ကား ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔ တည္း။
ထို႔ေနာက္သူဖြားၿပီး၍ မၾကာမီပင္ သူ႔ခမည္းေတာ္ လယ္ထန္မဂၤလာပြဲ က်င္းပေနစဥ္က သေျပရိပ္တြင္ သူဝင္စားခဲ့ေသာ အာနာပါနဈာန္ကို သတိရ၍ ထိုဈာန္ကိုပင္ အေျခခံလ်က္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေလ၏။ ဂီရိေမခလာ အမည္႐ွိေသာ ဆင္ကိုစီး၍ လာေရာက္ေႏွာင့္ယွက္ေသာ မာရ္နတ္၏ ရန္ကို ေနမဝင္မီ ေအာင္ေတာ္မူ၏။
ညဥ့္ဦးယံတြင္ ေ႐ွးေ႐ွးဘဝ၌ ျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္မ်ားကို ျပန္၍သိေသာ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိဉာဏ္။ သန္းေကာင္ယံ၌ နတ္မ်က္စိကဲ့သို႔ျမင္ႏိုင္စြမ္းေသာ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္။ မိုးေသာက္ယံ၌ ကိေလသာ အာသေဝါတရားတုိ႔ကို အႂကြင္းမဲ့ ကုန္ခန္းေစေသာ အာသဝကၡယဉာဏ္ ႏွင့္ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို ရေတာ္မူၿပီးလွ်င္ သကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔ အ႐ုဏ္တက္တြင္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေလ၏။ သက္ေတာ္ကား ၃၅ ႏွစ္မွ်သာ ႐ွိေသး၏။
ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါး မွာ
၁။ အရဟံ = ကိေလသာ အညစ္အေၾကးတို႔မွ ကင္းေဝးစင္ၾကယ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား။
ခုႏွစ္ရက္ ခုႏွစ္လီ စံေနေတာ္မူျခင္း
အနိမိသ သတၱဟ – ထုိ႔ေနာက္ ဒုတိယ သတၱာဟ၌ ပလႅင္ေတာ္မွထ၍ ေဗာဓိပင္၏ အေ႐ွ႕ေျမာက္အရပ္၌ ရပ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ပလႅင္ကို မမွိတ္ေသာ မ်က္လုံးေတာ္ျဖင့္ ၾကည့္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ “ဤပလႅင္ထက္၌ သဗၺညဴတ ဉာဏ္ေတာ္ကို ရေပသည္” ဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူလ်က္ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး စံေနေတာ္မူ၏။
ရတနာဃရသတၱာဟ – ထုိ႔ေနာက္ စတုတၳသတၱာဟ၌ ေဗာဓိပင္၏ အေနာက္ေျမာက္အရပ္တြင္ နတ္တို႔ဖန္ဆင္းထားေသာ ရတနာဃရ ေ႐ႊအိမ္ေတာ္၌ ဝိနည္း, သုတၱန္, အဘိဓမၼာ ပိဋကတ္ သုံးပုံတို႔တြင္ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ကို အထူးထား၍ ဆင္ျခင္ သုံးသပ္ေတာ္မူလ်က္ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး စံေနေတာ္မူ၏။
အဇပါလသတၱာဟ – ထို႔ေနာက္ ပဥၥမ သတၱာဟတြင္ ေဗာဓိပင္၏အေ႐ွ႕အရပ္၌႐ွိေသာ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္ (=အဇပါလ) ႐ွိရာသို႔ ႂကြေတာ္မူ၍ ထိုေညာင္ပင္ရင္း၌ တရားေတာ္တို႔ကို ဆင္ျခင္သုံးသပ္လ်က္ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး စံေနေတာ္မူ၏။
မုစလိႏၵ သတၱာဟ – ထို႔ေနာက္ ဆ႒မသတၱာဟ၌ ေဗာဓိပင္၏ အေ႐ွ႕ေတာင္အရပ္႐ွိ က်ည္းပင္ရင္း (မုစလိႏၵ)သို႔ ႂကြေတာ္မူ၍ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး ဝိမုတၱသုခကို ခံစားေတာ္မူ၏။ နုစလိႏၵ နဂါးမင္းသည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားကို အေအးအပူတို႔ မႏွိပ္စက္ေစျခင္းငွာ မိမိကိုယ္ကို ခုႏွစ္ေခြ ေခြ၍ ပါးပ်ဥ္းျဖင့္ ဘုရား႐ွင္ကို မိုးကာထား၏။
ရာဇာယတန သတၱာဟ – ထို႔ေနာက္ သတၱမ သတၱာဟ၌ ေဗာဓိပင္၏ ေတာင္အရပ္႐ွိ လင္းလြန္းပင္ (=ရာဇာယတန) သို႔ႂကြေတာ္မူ၍ လင္းလြန္းပင္ရင္း၌ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး ဝိမုတၱိသုခကို ခံစားေတာ္မူလ်က္ စံေနေတာ္မူ၏။
အစဆုံး သရဏဂုံတည္သူမ်ား
ကုန္သည္ညီေနာင္တို႔က အၿမဲကိုးကြယ္ဖို႔ရာ ပူေဇာ္ဖြယ္ တစ္ခုခု ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါရန္ ေလွ်ာက္ထားၾကေလေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဆံေတာ္ကို လက္ျဖင့္သပ္၍ လက္တြင္ပါလာေသာ ဆံေတာ္ဓာတ္တို႔ကို ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူလုိက္၏။ ကုန္သည္ညီေနာင္တို႔သည္ ဥကၠာလာသို႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ ထို ဆံေတာ္တို႔ကို ႒ာပနာ၍ ေစတီတည္ထားၾက၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ခုႏွစ္ခုေျမာက္ သတၱာဟ၌ လင္းလြန္းပင္ရင္းဝယ္ စံေနေတာ္မူၿပီးေနာက္ ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္သို႔ တစ္ဖန္ႂကြေတာ္မူ၍ သီတင္းသုံးေတာ္မူ၏။ ဤေနရာ၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္ မည္သူ႔အား အစဦးတရား ေဟာသင္သနည္းဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူရာ ဆရာ ရေသ့ႀကီး ႏွစ္ပါးျဖစ္ၾကေသာ အာ႒ာရ ႏွင့္ ဥဒက တုိ႔ ကြယ္လြန္ၾကၿပီကို သိ၍ ပဥၥဝဂၢီ ရေသ့ငါးပါးတို႔အား တရားေဟာရန္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေသာအခါ ဣသိပတန မိဂဒါဝုန္ (ေဘးမဲ့ေတာ)၌ သီတင္းသုံးေနၾကေၾကာင္း ေတြ႔ရ၏။
သို႔ျဖင့္ ဝါဆိုလဆန္း ၁၄ ရက္ေန႔ ညဥ့္အထိ ေဗာဓိမ႑ိဳင္ အနီး၌ စံေနေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ဝါဆိုလျပည့္ေန႔၌ မိဂဒါဝုန္သုိ႔ ဦးတည္လ်က္ ႂကြေတာ္မူ၏။ လမ္းခရီးတြင္ ဥပက တကၠဒြန္းႏွင့္ ေတြ႕၍ မိမိအမည္ ဇိနျဖစ္ေၾကာင္းမိန္႔ေတာ္မူခဲ့၏။ သကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ ဝါဆိုလျပည့္ စေနေန႔ ည၌ မိဒဝုန္ေတာတြင္ ပဥၥဝဂၢိ ငါးဦးဟုေခၚေသာ ရေသ့ငါးဦးအား ဓမၼစၾကာတရား ေဟာေတာ္မူရာ ေကာ႑ည ရေသ့ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို ရ၍ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူ၏။ က်န္ရေသ့မ်ား တရားကို ဆက္လက္အားထုတ္ၾကရာ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁-ရက္ေန႔၌ အ႐ွင္ဝပၸ၊ ၂-ရက္ေန႔၌ အ႐ွင္ဘဒၵိယ၊ ၃-ရက္ေန႔၌ အ႐ွင္မဟာနာမ္၊ ၄-ရက္ေန႔၌ အ႐ွင္အႆဇိ အသီးသီး ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾက၏။
တရားဂုဏ္ေတာ္ ၆ ပါး
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပထမဝါ၌ မိဂဒါဝုန္ေတာတြင္ပင္ ဝါဆိုေတာ္မူ၏။ နာလက ရေသ့အား ေမာေနယ်အက်င့္ကို ေဟာေတာ္မူ၏။ သေ႒းသား ဟသကိုလည္ေကာင္း၊ သူ၏ သူငယ္ခ်င္း ၅၄-ေယာက္တို႔ကို လည္ေကာင္း တရားရေစကာ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူ၏။ ယသ၏ မိဘမ်ားႏွင့္ ဇနီးေဟာင္းတို႔ ေသာတပန္ ျဖစ္ၾက၏။
ဘုရား႐ွင္ကိုယ္တိုင္မွာမူ တစ္ပါးတည္း ဥ႐ုေဝလ ေတာသို႔ ႂကြေတာ္မူ၏။ လမ္းခရီးအၾကား၌ ကပၸါသိက ေတာအုပ္အတြင္း သစ္ပင္တစ္ပင္ေအာက္၌ ေခတၱနားေနစဥ္ ဘဒၵဝဂၢီ ညီေနာင္ သုံးက်ိပ္တို႔ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို လိုက္႐ွာရာမွ ဘုရား႐ွင္ႏွင့္ေတြ႔၍ တရားနာရသျဖင့္ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္မ်ား ျဖစ္ၾကကာ ရဟန္းျပဳၾက၏။
ဥ႐ုေဝလ ေတာ၌ သုံးလမွ် သီတင္းသုံးလ်က္ ဥ႐ုေဝလရေသ့၏ မီးတင္းကုတ္ထဲမွ နဂါးဆိုးႀကီးကို တန္ခိုးျဖင့္ ႏွိမ္ႏွင္းေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ဥ႐ုေဝလကႆပ၊ နဒီကႆပ၊ ဂယာကႆပ ရေသ့ညီေနာင္ သုံးဦးတို႔ႏွင့္အတူ သူတို႔၏တပည့္တစ္ေထာင္ကိုပါ အယူမွားမ်ားကို စြန္႔ေစ၍ ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူ၏။ ထိုရဟန္းတစ္ေထာင္တို႔ကို ဂယာသီသ၌ အာဒိတၱပရိယာသ ေဒသနာကို ေဟာၾကားေသာအခါ အားလုံး ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားၾက၏။
ဗိမၺိသာရ ဘုရင္အား ေပးခဲ့သည့္ကတိအတိုင္း ျပာသိုလျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔၌ ထိုရဟန္းတစ္ေထာင္ ၿခံရံလ်က္ ရာဇၿဂိဳလ္သို႔ ႂကြေတာ္မူ၍ အၿမိဳက္တရား ေဟာၾကားေတာ္မူရာ ျမတ္စြာဘုရား၏တရားေတာ္ကုိ နာၾကားရေသာ ဗိမၺိသာရ ဘုရင္ ႏွင့္တကြ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သား အမ်ားအျပား တရားရၾက၏။ ဗိမၺိသာရ ဘုရင္က သူ၏ ဝါးေတာဥယ်ာဥ္ အတြင္း၌ ေက်ာင္းေဆာက္ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားကို လႉဒါန္း၏။ ေဝဠဳဝန္ ေက်ာင္းေတာ္ဟု ထင္ရွား၏။
ထိုအခ်ိန္တြင္ အမွန္တရားကို ႐ွာေနၾကေသာ ဥပတိႆ ႏွင့္ ေကာလိတ သူငယ္ခ်င္း ပရိဗိုဇ္ ႏွစ္ေယာက္သည္ သိဥၥည္း ဆရာႀကီး အထံ၌ တပည့္ခံလ်က္ရွိၾက၏။ တစ္ေန႔တြင္ ပဥၥဝဂၢီ တစ္ပါးျဖစ္ေသာ အ႐ွင္အႆဇိ ရာဇၿဂိဳလ္ၿမိဳ႕တြင္း ဆြမ္းခံႂကြရာ ဥပတိႆ ကျမင္၍ ၾကည္ညိဳသျဖင့္ တပည့္ခံကာ ေမးျမန္းရာ ေၾကာင္းက်ိဳးနိယာမသေဘာ ဘုရားေဟာသည္ကို အ႐ွင္အႆဇိက ျပန္လည္ေဟာျပလုိက္၏။ ဥပတိႆ တရားသေဘာေပါက္ကာ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြား၍ သိဥၥည္းႀကီး၏ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ေရာက္ေသာအခါ သူငယ္ခ်င္း ေကာတိတကို ျပန္ေျပာျပရာ ေကာလိတလည္း ေသာတာပန္ျဖစ္သြား၏။ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦး တပည့္ငါးရာကိုပါ ေခၚခဲ့၍ သိဥၥည္း၏ အရာမ္မွ ထြက္ခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ တပို႔တြဲလဆန္း ၁ ရက္ေန႔တြင္ ဘုရား႐ွင္ထံေမွာက္သို႔ ေရာက္ၾကကာ ရဟန္းအျဖစ္ ေတာင္းသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ရဟန္းျပဳေပးေတာ္မူ၏။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာ္ေတာ္မူေသာအခါ သူတုိ႔၏ တပည့္ငါးရာမွာ ရဟႏၱာမ်ား ျဖစ္သည္အထိ တရားသိသြားၾက၏။
အ႐ွင္သာရိပုတၱရာ
အ႐ွင္ေမာဂၢလႅာန္
ခမည္းေတာ္ကအပင့္လႊတ္ျခင္း
ေနာက္ဆုံးတြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဖြားဖက္ေတာ္ ကစားေဖာ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ ကာဠဳဒါယီ အမတ္ကို ေ႐ွးနည္းအတိုင္း ေစလႊတ္ျပန္၏။ ကာဠဳဒါယီ အမတ္ႀကီးႏွင့္ အေႁခြအရံတစ္ေထာင္လည္း ရဟႏၱာ ျဖစ္သြားၾကျပန္၏။ အ႐ွင္ ကာဠဳဒါယီသည္ မင္းႀကီးကို ဝန္ခံခဲ့သည့္အတိုင္း တေပါင္းလျပည့္ေန႔တြင္ ျမတ္စြာဘုရားအထံသို႔အေရာက္သြား၍ ေဆာင္ကုန္ေႏြကူ တေပါင္းလ ရာသီထူး၏ မပူမေအးျဖစ္၍ သာယာပုံ၊ သစ္ပင္မ်ား ႐ြက္ညြန္႔ေတြ ထြက္ခ်ိန္ျဖစ္၍ ႐ႈမၿငီးေအာင္ သာယာပုံ၊ ရာသီႏွင့္ေတာေတာင္ သာယာလွသျဖင့္ သားေကာင္မ်ား၊ ေက်းငွက္မ်ားလည္း သာသာယာယာ တြန္က်ဴးလ်က္ ျမဴးတူး႐ႊင္ေပ်ာ္ေနၾကပုံ အစုံစုံတို႔ကို ေဖၚျပလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ကပၸိလဝတ္ျပည္သို႔ႂကြရန္ အေရးကို ေတာေတာင္ဘြဲ႔ ပါဠိကဗ်ာ ဂါထာေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ကို သီကုံး႐ြတ္ဆိုကာ ေတာေတာင္ပန္းခ်ီကားႀကီး ေရးျခယ္သည့္ႏွယ္ အက်ယ္တဝင့္ တင္ျပေလွ်ာက္ထားေလ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကပၸိလဝတ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ပထမေန႔၌ တန္ခိုးျပာဋိကာ ျပ၍ေဆြမ်ိဳးတို႔၏ အပူေဇာ္ကို ခံေတာ္မူ၏။ ဒုတိယေန႔၌ ကပၸိလဝတ္ ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ဆြမ္းခံႂကြရာမွ ခမည္းေတာ္မင္းႀကီးကို တရားေဟာရာ သကဒါဂါမ္ ျဖစ္သြား၏။ (ေနာင္တြင္ ထီးျဖဴေအာက္၌ပင္ ရဟႏၱာ ျဖစ္သြား၏) တတိယေန႔တြင္ ညီေတာ္ နႏၵမင္းသားကို ရဟန္းျပဳေပး၏။ သတၱမေန႔တြင္ သားေတာ္ ရာဟုလာ ၇-ႏွစ္သားကေလးက မယ္ေတာ္၏ သင္ၾကားေပးခ်က္အရ ဘုရား႐ွင္ထံ အေမြေတာင္းေသာအခါ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ေခၚခဲ့ၿပီးလွ်င္ အ႐ွင္သာရိပုတၱရာထံ အပ္ႏွံကာ သရဏဂုံေပး၍ ႐ွင္သာမေဏ ျပဳေပးေစ၏။ ထို႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂိဳလ္သို႔ပင္ ျပန္ႂကြေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရာဇၿဂိဳလ္၌ ဒုတိယ ဝါဆိုေတာ္မူ၏။ ရာဇၿဂိဳလ္သူေ႒းသည္ သံဃာေတာ္မ်ား ခ်ံဳႀကိဳခ်ံဳၾကား သစ္ပင္မ်ားေအာက္မွာ ေနၾကသည္ကို မၾကည့္ရက္ႏိုင္သျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ျမတ္စြာဘုရားအား ေက်ာင္းေဆာက္ခြင့္ျပဳဖုိ႔ ေလွ်ာက္ထားရာ ဘုရား႐ွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူသျဖင့္ ေက်ာင္းေဆာက္လႉဒါန္း၏။
ဝါကၽြတ္ေသာအခါ ရာဇၿဂိဳလ္သူေ႒း၏ အေဆြေတာ္ သာဝတၳိျပည္မွာ အနာထပိဏ္ သူေ႒းႀကီးသည္ အေရာင္းအဝယ္ကိစၥျဖင့္ ရာဇၿဂိဳလ္သို႔ေရာက္လာ၏။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူေၾကာင္း သိရေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားသီတင္းသုံးေတာ္မူရာ သီတဝန ေတာေက်ာင္းသို႔သြား၍ ဖူးေျမာ္ကာ တရားရသျဖင့္ ေသာတာပန္ ျဖစ္သြား၏။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းေတာ္၌သာ မ်ားေသာအားျဖင့္ သီတင္းသုံးလ်က္ သက္ေတာ္ ႐ွစ္ဆယ္ (၈၀)အထိ သတၱဝါတုိ႔၏ ဆင္းရဲၿငိမ္းေရး ခ်မ္းသာေရးကိုသာ ေဆာင္႐ြက္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ကုသိနာ႐ုံျပည္ မလႅာမင္းတုိ႔၏ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္ အတြင္းဝယ္ ဝါေတာ္ ၄၅-ဝါ သက္ေတာ္႐ွစ္ဆယ္ (၈၀)ျပည့္ေတာ္ႏွစ္ သကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ အဂၤါေန႔တြင္ ႐ုပ္နာမ္ခပ္သိမ္းခ်ဳပ္ျပတ္ၿငိမ္း၍ သံသရာဇတ္သိမ္းကာ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္ေတာ္မူေလ၏။
ျမတ္စြာဘုရား ဝါဆိုေတာ္မူရာ ႒ာနမ်ား
အသမိၻႏၷ ဓာတ္ေတာ္ ၇ ပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment